pescuit-la-Dunare
blog

Pescuit la Dunăre – 17.02.2018 – după mărunțiș, șalău și somn

Azi am reușit să ieșim din nou la pescuit și am făcut o echipă inedită cu Laurențiu și Dragoș, cumnatul, care este un bun pescar de staționar dar care și-a exprimat dorința de a încerca să se deplaseze la somn, de fapt, să reîncerc pentru că în trecut a mai avut 2-3 încercări!

De obicei, acțiunea începe dimineața, nu foarte dimineață, dar la ora 06:00 eram în benzinărie la cafea unde am făcut joncțiunea cu Larry și am plecat spre locul de pescuit. Ce este interesant, ca dupa atatea ani de pescuit am tot timpul aceleasi emotii ca acum 30 de ani cand plecam dimineata cu o cutie de rime si 3 snopti de reci in mana, la un canal, ca sa prind cativa carași si vorbim de carași pentru ca odată ajunși Dragoș scoate din mașină și un alimentator și o cutiuță de rime roșii de gunoi! Sincer sa fiu nu am mai pus mana pe lansetele de feeder de 2-3 ani asa ca abia astept sa-l vad la treaba!

Buuun! Rucsacii în spate, lansetele în mană și ……. pâinea e calea, incolonarea pe calea îngustă care nu permite deplasarea decât în ​​sir indian ceea ce face ca fiecare să meargă tăcut cu gândurile lui în timp ce eu încerc să simti mirosul atat de drag al Dunarii in timp ce aerul rece al diminetii imi arde fata si narile …….. masina arata -2 grade dar avem prognoza optimista de 6 grade la pranz! Din când în când câte o creangă se agăță de noi, dornica sa ne insoteasca la pescuit.

Pe mal, soarele da sa răsară și Dunărea ne oferă un spectacol de lumini cu toate variațiile posibile de la pădure gri până la un blestem roșu trimis pe apă de niște îndărătnici nori care încearcă fără nici o problemă să ne amenințe sau nu doar unele treburi nerezolvate cu noaptea care a fost alungată sau cu ziua ce nu este încă o putere. Ma uit la copaci fără frunze și la Dunărea calma care curge liniștita și îmi este dor de zilele de vară atunci când ciripesc pasarelele și apă fierbinte de peștii care trădează prezent prin pleoscăituri vesele care se întorc din când în când!

bannar pescar de somn1Pe mal începe forfoteala și reușim cumva să animam malul pustiu în care noi suntem singurii care perturba un peisaj încă încremenit și care așteaptă răbdător vremuri mai calde.  Cutiile cu năluci sunt scoase pe mal, lansetele sunt însoțite de mulinete, firele trecute prin inele și nălucile ascuțite de foc așa că suntem pregătiți ……. eu și Larry pentru ca Dragoș să înceapă cu alimentatorul cu care sondează de zor apa în căutarea pragurilor! Larry se axează pe șalău și eu pe somn urmând ca mai târziu să montez și eu lanseta de șalău cu toate că de obicei nu pot să dau la șalău, chiar dacă nu plec fără ea la mine. Pescuitul somnului ma acapareaza cu totul!

De aici in colo lucrurile s-au desfasurat cat de placut …. cu Dragoș prinzând câteva plătici și băbuști grase, Laurențiu cu 2 șalai și unul scăpat la mal și eu insistând la somn fără rezultate notabile dar cu emoții având doar o lovitură și ceva pielita pe vârful ancorei cu impresia ca cel mai probabil am lovit cu un cicatru un peste pașnic! De menționat că șalaul nu a vrut să colaboreze pe culori vii ci mai degrabă pe culori mai șterse!

A fost o zi minunata, cam  rece, în care am avut activitate, am inspirat aer curat, ne-am mișcat și ne-am simțit bine împreună! Trebuie sa dau rapid barca la apa!

Daca va placut articolul nu uitati sa va abonati si sa va lasati un comentariu  mai jos!